Progressive Overload in Monster

  • De eerste 20 inschrijvingen mogen 1 maand gratis sporten.
  • Breng je een nieuw lid aan dan levert jou dat ook 1 maand gratis sporten op.
  • Gratis en vrijblijvend intake gesprek
  • Gratis coach tijdens je bezoeken om je te ondersteunen
  • 1 Gratis Personal Training
  • Gratis koffie en thee
  • Onbeperkt sporten vanaf €34,90 per 4 weken

Progressive Overload in Monster

Progressive Overload in Monster
Progressive overload is het continue omhoog gaan in gewicht, reps eventueel in sets. Elke training probeer je een stapje verder te gaan. Het is het steeds laten toenemen van weerstand. Je laat je lichaam niet wennen aan je trainingen, je maakt elke training moeilijker om de gekozen oefeningen te volbrengen.

Waarom Progressive Overload?
Als je je spieren wilt laten groeien, moet je ze steeds weer een nieuw trainingsprikkel geven. Je spieren raken namelijk snel gewend aan bepaalde bewegingen en gewichten, waardoor ze de volgende training een nieuwe uitdaging nodig hebben. Als je steeds hetzelfde zult doen, zal je niet sterker worden ook zullen je spieren niet meer groeien.

Soorten Progressive Overload
Als je wilt beginnen met progressive overload is het belangrijk dat je dit rustig opbouwt. Wanneer je namelijk gelijk begint met enorm zware gewichten zul je veel sneller tegen een plateau aanlopen, hierdoor zal het je niet lukken om het gewicht consistent te verhogen.
Wanneer je met te zware gewicht begint zal dit hoogstwaarschijnlijk zorgen voor blessures. Begin dus altijd met een iets lager gewicht en verhoog deze wekelijks met 0,5 gram tot 1 kg per keer.

Er zijn verschillende soorten van progressive overload denk hierbij aan:

Meer herhalingen en meer setjes:
Als het je bijvoorbeeld nog niet lukt om met een zwaarder gewicht te trainen, dan kun je kiezen voor meer herhalingen en setjes van de oefeningen.

Time under tension
Dit is het verlangen van de oefening, dus als een oefening bijvoorbeeld 15 seconden duurt dan kies je er nu voor om de oefening 30 seconden te doen.

Minder rust
Dit is een andere optie van het verhogen van de intensiteit van de oefeningen. Dit doe je door kortere pauzes tussendoor te nemen.

Het uiteindelijke doel van progressive overload is dat je meer spiermassa gaat opbouwen. Dit doe je dus door gelijdelijk je oefeningen zwaarder te maken, door of zwardere gewichten te gebruiken, meer sets en reps te doen, je oefeningstijd te verhogen en door minder pauzes te nemen.

Openingstijden Health en Fit - Fitness & Cardio

Maandag tot Donderdag:
08:00 t/m 22:00

Vrijdag:
08:00 t/m 21:00

Zaterdag:

08:00 t/m 14:00

Zondag:

10:00 t/m 15:00

LESTIJDEN:

Maandag:
08:45 t/m 09:15 Move-it
10:00 t/m 10:30 BBB
20:00 t/m 20:30 BBB
19:00 t/m 20:00 Pilates
18:00 t/m 19:00 KVV
Dinsdag:
09:00 t/m 10:00 Pilates
10:00 t/m 10:30 HIIT
18:45 t/m 19:15 Move-It
19:15 t/m 19:45 BBB
Woensdag:
09:00 t/m 09:30 BBB
18:45 t/m 19:15 BBB
19:30 t/m 20:30 Kickboksen

Donderdag:

09:00 t/m 09:30 Core
09:30 t/m 10:00 Move-It
18:45 t/m 19:15 HIIT
19:30 t/m 20:30 Pilates

Vrijdag:

08:30 t/m 09:00 BBB
09:15 t/m 09:45 BBB
10:00 t/m 10:30 Move-It
19:30 t/m 20:30 Zumba

Zaterdag:

08:15 t/m 08:45 Move-It
09:00 t/m 10:00 Yoga
10:15 t/m 11:15 Yoga

Zondag:
11:00 t/m 12:00 Kickboksen